A Good Start is Half the Work - Reisverslag uit Laramie, Verenigde Staten van Kim Ginkel - WaarBenJij.nu A Good Start is Half the Work - Reisverslag uit Laramie, Verenigde Staten van Kim Ginkel - WaarBenJij.nu

A Good Start is Half the Work

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Januari 2012 | Verenigde Staten, Laramie

Eindelijk dan weer een update voor de website…het is er heleaas vorig semester veel te weinig van gekomen, maar ik hoop jullie dit laatste semester in the States wat beter op de hoogte te houden van mijn “ adventures”.

Na een wat stroef eind van de laatste vier maanden vorig jaar door ziekte etc ben ik thuis weer helemaal opgeladen voor een mooie afsluiting van mijn Amerikaanse journey. De maanden november en december waren heel druk op school. Ik had met ziektes in de familie thuis te maken en toen kreeg ik zelf ook nog eens Pfeiffer, dus het was soms best wel even lastig om me voor mijn studie in te zetten. Gelukkig waren er ook heel veel leuke activiteiten! Een goede vriendin was voor twee weken over gevlogen. We hebben samen Thanksgiving gevierd en een super leuke tijd gehad!!! Ik heb het semester op school goed af kunnen sluiten en ik ben weer volledig tot rust gekomen thuis. Gelukkig voel ik me weer helemaal goed en ik heb dan ook enorrrrm veel zin in de laatste paar maanden hier! Het is wel een raar idee dat ik vanaf mei weer helemaal terug ben in Nederland, na 5 schooljaren in the USA te zijn geweest (ja, het was ECHT 5 jaar!!)
Zaterdag ochtend vertrok ik al vrij vroeg vanaf Schiphol. We moesten even wachten met opstijgen omdat er een Nederlands stel in de rij voor mij een enorme ophef maakten over hun zitplaatsen. Het was een vermaklijke soap…de zeer beschaafde Nederlanders hadden namelijk hun plaatsen online geupgrade met maar liefst 20EURO en vonden dat er geen verschil zat tussen een normale plaats en hun plaatsen. Ieder fatsoenlijk “normaal” mens kon zien dat ze toch echt duidelijk meer beenruimte hadden, maar dat zagen ze zelf dus niet. Na een onbeschofte discussie van 20 minuten (1 euro per minuut dus) was er genoeg met modder gegooid en verplaatste het stel zich op hoge poten naar een standaard plaats. Wat zijn we soms toch een “beschaafd” volkje…
Eindelijk de lucht in….het duurde echter een paar uur langer dan verwacht voordat we weer aan de grond stonden voor mijn overstap in Houston. Vanwege het slechte weer moesten we een andere route nemen, helemaal over Canada, via Chicago naar Houston. Na een vlucht van zo’n 13 uur moest ik haasten om mijn volgende vlucht van Houston naar Denver te halen. Nat bezweet, stinkend, rode zere schouders van de hengsels van mijn tassen, droog piekend pluishaar, droge vlekkerige huid….kortom ik kwam heel relaxed and “shining” aan bij de gate, vijf minuten voordat we zouden vertrekken. De deur was helaas al dicht, dus schoot ik nog meer in de stress. Gelukkig was het vliegtuig nog niet vertrokken, er was namelijk iemand onwel geworden en dus kon ik zelfs nog een (iced) koffie halen bij de Starbucks tegenover de gate. Ik kon wel wat energie en verkoeling gebruiken ;)
Veertig minuten later dan gepland kwamen we aan in Denver. Cory, mijn kamergenoot, kwam me ophalen en na onderweg lekker en relaxed gegeten te hebben kwam ik aan bij mijn 2e thuis in Laramie!

Na 26 uur in touw te zijn geweest heb ik natuurlijk HEEEERLIJK geslapen! Toen ik wakker werd was het super licht in mijn kamer. Gewend aan de donkere dagen in Nederland dacht ik dat het minstens al middag moest zijn, het was echter pas half 9! De zon en de staalblauwe lucht zorgen ervoor dat je zoveel energie hebt ‘s ochtends dat je bijna je bed uitSPRINGT. Na een lekker ontbijtje ben ik met een paar vrienden naar een sports café geweest om de American football van de Denver Bronchos tegen de Pittsburgh Steelers. Het was een super spannende wedstrijd en Denver won na een verlenging. Het dak van het café ging eraf en er werd champagne uitgedeeld.
‘s Avonds rustig aan gedaan, boodschappen, schoonmaken en voorbereiden op de eerste lessen van deze week.
Na 5 schooljaren Amerika ben ik sommige Amerikaanse sporten en tradities erg gaan waarderen en heb ik het land en veel mensen in mijn hart gesloten, toch blijf ik een nuchtere Nederlander! Ik mis dan ook de gezelligheid en kneuterigheid van Nederland die je in Amerika niet echt vind. Als ik in mei afstudeer kom in dan ook weer helemaal terug in Nederland wonen. Eind februari ben ik voor twee weken terug in Nederland om een toelatingstoets te maken om mee te dingen naar een plek voor de master geneeskunde in Utrecht. Ik ben dus voor je het weet, vlug weer terug, in ons kikkerlandje!! Tot die tijd geniet ik nog met volle teugen van alles wat Amerika te bieden heeft!!

Ik wens iedereen een mooi en sprankelend begin van het nieuwe jaar toe!
Veel liefs en tot snel,
KIM

  • 12 Januari 2012 - 02:49

    Marjanne:

    Hoi Kim, Fijn dat je weer helemaal bent opgeknapt, de hollandse lucht en lekkere eten bij je moeder doet wonderen. Zie net op de weather channel dat het behoorlijk koud is in Laramie. Het allerbeste toegewenst van ons vier hier in Granville.

  • 13 Januari 2012 - 09:16

    Evelien:

    leuk verhaal weer Kim en leuke foto,s

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Laramie

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 April 2012

Super Sunny and Spectacular Spring!

09 Januari 2012

A Good Start is Half the Work

05 Oktober 2011

Save the best for last!

20 Mei 2011

Onderweg

03 Maart 2011

Het Begin van het Einde
Kim

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 124532

Voorgaande reizen:

20 Juli 2009 - 13 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: